PR Cikk útmutató az Üzleti Ajánlatok.hu-tól

Publikálva:    Kategória: ÜA Tippek    Kommentek: 
pr_cikk_utmutato

Mi is az a PR cikk?

PR cikk: azok a cikkek, amely a szervezettől a sajtó felé közvetített, hírértékűvé formált üzenetekből születnek és nem kerülnek pénzbe. A magyarországi gyakorlat annyiban más, hogy a PR cikkekért legtöbb esetben fizetni kell.

Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megteremtése, fenntartása.

A public relations a kommunikáció tudatos szervezése.

Céljai:

  • maga az adott szervezet és tevékenységének megismertetése a “közönséggel”
  • megváltoztatni a célcsoportoknak a szervezetről alkotott képét (a szervezet szempontjából) kedvezőbb irányba
  • esetleges későbbi vásárlási szándék felkeltése
  • érdekek képviselete

A MarketingSherpa piackutatása szerint, mely során több, mint 900 céget kérdeztek meg, a cégek 91%-a szerint a PR hatékony reklámeszköz, amely számukra visszatermelte a befektetett pénzt.

 

Az Üzleti Ajánlatok.hu és a PR

Az Üzleti Ajánlatok.hu célja a PR cikk “hirdetési” lehetőség létrehozásával a következő:

A minőségi PR cikkek révén az Ön vállalkozása nagyobb ismeretségre, több megrendelésre tehet szert, miközben az olvasók, illetve a potenciális megrendelők értékes, érdekes tartalomhoz jutnak.

Tegyen lépéseket értékeinek megfelelő kommunikációjára, termékeinek célközönsége felé!

 

Hol jelenik még  meg az Ön Pr Cikke!

Napi hírlevélben, amely biztosítja, hogy a teljes tagság , amely jelenleg több, mint 13000 vállalkozást takar, tudomást szerezzen cikkéről.

 

pr megjelenés a hírlevélben

 

Az Üzleti Ajánlatok.hu főoldalon is, aminek köszönhetően olyan látogatók is felfigyelhetnek cikkére, akik még nem tagok rendszerünkben.

 

pr cikk megjelenés

 

Blog főoldalon is, így az ÜA magazin új és rendszeres olvasói is könnyen megtalálhatják cikkét.

 

Mit tartalmazhat egy PR cikk?

A cikk szó talán férevezető lehet ebben az esetben, hiszen nem a nyomtatott sajtóról van szó, így itt jóval több féle tartalom megjeleníthető.

Amiket tartalmazhat:

  • Szöveg
  • Képek
  • Audió/Podcast
  • Videó
  • Bemutató (pl.: Powerpoint – Tipp: Slideshare.com)
  • Alkalmazást (pl: Kalkulátor)

Hogyan építsen fel egy Pr cikket!

Természetesen témakörtől, illetve célcsoporttól függően változhat, hogy mi megfelelő felépítés, stílus, de ennek ellenére van pár íratlan szabály, amit érdemes követni.

 

  • Cím: Talán a legfontosabb része a cikknek, hiszen legtöbbször ez motiválja majd a látogatókat, hogy olvassák el cikkét. Érdemes a célcsoportja egy olyan problémájából kiindulni, amelyet a cikkben említett termék/szolgáltatás megold. Továbbá, ha a cikk része a keresőoptimalizálási terveinek, akkor az adott kulcsszót is célszerű a címbe ágyazni.
  • Érdemes egy rövid összefoglalóval kezdeni, hogy azok is hozzájussanak az alapvető információkhoz, akik nem olvassák el a teljes cikket, illetve képet kapjanak arról, hogy az Ön terméke/szolgáltatása mitől különleges, mitől más, és hol érhető el.
  • Egy rövid ismertető cégéről jól jöhet az image építésben. Itt főleg szakértelméről, eddig elért eredményeiről, illetve arról érdemes említést tenni, hogy mindez milyen hasznára fog válni potenciális üzlettársainak.
  • A termékkel kapcsolatos statisztikák, vásárlói visszajelzések, jövőbeli tervek szintén értékes információk lehetnek. Természetesen olyanok, amelyek alátámasztják az Ön termékével/szolgáltatásával kapcsolatos állításait.
  • Érdemes szellősen, rövid, egyszerű, lényegretörő mondatokkal megfogalmazni mondanivalóját, a könnyebb érthetőség érdekében, illetve felsorolásokat alkalmazni.
  • A célközönség említése szintén alapvető eleme kell, hogy legyen a cikknek. Kinek szól? Kinek a problémáit oldja meg a termék/szolgáltatás? Nekik miért ez a legjobb?
  • A termék/szolgáltatás használatával, szállítási, átfutási idejével is célszerű megismertetni az olvasót.
  • Érdemes megemlíteni olyan tényeket, amikről nem biztos hogy a célcsoportnak van tudomása, de ugyanakkor fontosak az adott probléma megoldásához.
  • Az érdeklődő pontosan hogyan juthat legegyszerűbben/leggyorsabban a termékhez, szolgáltatáshoz. Esetleg a cikk olvasása miatt akciósan, illetve, ezt az akciót hogyan tudja igénybe venni.
  • A cikk személyességéhez, illetve hitelességéhez hozzájárul az is, ha  az elején, vagy a végén tartalmaz egy rövid hátteret a cikk írójáról (tapasztalat, eredmények, mióta dolgozik az adott iparágban stb.).

 

Ezek persze csupán tippek a teljesség igénye nélkül, így érdemes folyamatosan tesztelni, és próbálkozni, hogy mi az a formátum, ami az adott olvasóközönségnek a legjobban megfelel.

 

PR cikk a megjelenés után

A legtöbb honlapon, így nálunk is, lesz lehetőség a cikkek kommentelésére, így az olvasók leírhatják véleményüket a cikkel, vagy a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. Érdemes Önnek is bekapcsolódnia és aktívan kommunikálni olvasóival, hiszen ezzel építi saját megbízhatóságát, image-ét, és egy olyan vállalkozó benyomását kelti, aki aktívan törődik, odafigyel potenciális ügyfeleire.

 

Sokszor tapasztaltam, hogy egy PR cikk hirdetés igénybevétele után nem igazán tudják meghatározni annak hatékonyságát, pedig a manapság elérhető webanalitikai technológiák használatával ez már mindenki számára elérhető.
A webanalitikában meg kell keresni a konverziós célok beállítását, és le kell szűrni, hogy a PR cikk URL-ről érkező látogatókból mennyi érdeklődő (pl: hírlevél feliratkozó), illetve tényleges vásárló született.

 

Hogyan hívja fel a figyelmet PR cikkére

A legtöbben szeretjük az értékes, hiteles, ingyenes információkat, így cikke megjelenése után érdemes arról értesítenie saját hírlevél feliratkozóit, korábbi vásárlóit, illetve megemlítheti azt fórumokban, kérdezz-felelek oldalakon, vagy akár saját honlapján is megjeleníthet egy linket hozzá, egy „Média megjelenések” boxban. Ezzel nem csak direkt forgalmat fog generálni a cikkhez, de elősegíti azt is, hogy a keresőkben előkelőbb helyeken jelenjen meg az, így azok is könnyebben megtalálják, akik még nem ismerik a magazint, de ugyanakkor potenciális érdeklődők az Ön terméke/szolgáltatása iránt.

 

PR Cikk útmutató az Üzleti Ajánlatok.hu-tól
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel, szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus